Co je třeba promyslet před nákupem matrace

Zjistěte, jaká je vaše perfektní matrace.

Víme, že nákup matrace není tak snadný,  jak by se mohlo na první pohled zdát. Existuje tolik informací, mnoho systémů technologických inovací, že to může v zákazníkovi někdy vyvolat zmatek.My máme ale  jasno. Chceme, abyste si vybrali matraci vhodnou právě pro vás, protože víme, jak moc kvalita spánku ovlivňuje váš každodenní život.

Každý jedinec má různé potřeby a proto neexistuje univerzálně vhodná matrace pro všechny. Doporučujeme proto, abyste  si před návštěvou obchodu vyhradili nějaký čas na to, abyste si přečetli jednoduchého průvodce, který vám pomůže dříve, než  do obchodu půjdete. Průvodce vám pomůže objasnit, jaké jsou vaše potřeby a nákup pak pro vás bude mnohem jednodušší a efektivnější.

1ŽIVOTNOST MATRACE 10 LET

Mějte na paměti,  že matrace je produkt, který s vámi bude žít v rozmezí 8 až 10 let.  To je také doba, na kterou by měla být vaše nová matrace koncipovaná. Matrace s nízkou životností bude mít sice nižší pořizovací náklady, ale nakonec zaplatíte úplně stejně, jen váš spánek nebude stát za nic. Kvalitní matrace bude mít pozitivní vliv na vaší každodenní duševní pohodu a zdraví.

2PODÍVEJTE SE NA MATRACI, NA KTERÉ SPÍTE NYNÍ

Podívejte se na značku a technologii, jestliže je možné to zjistit. Je matrace pěnová nebo pružinová? Je tužší nebo měkká? Jste s ní spokojeni? Chcete nějakou podobnou a nebo byste rádi změnu? Bolí vás ráno ramena, cítíte v noci otlaky boků a budíte se nedostatečně odpočinutí? Dokážete se zamyslet nad tím, čím by to mohlo být? Máte nějakou jinou negativní zkušenost, kterou byste neradi opakovali (například matrace vydržela jen 3 roky, zpočátku jste s pružinovou matrací byli spokojení, ale později jste cítili pružiny apod.)? Rozhodněte se, zda jste spokojeni a nebo chcete změnu. Zkuste definovat, o jakou změnu by mělo jít.

3PAMATUJETE SI, KDY JSTE SI SVOU NYNĚJŠÍ MATRACI ZAKOUPILI?

Životnost matrace můžeme rozdělit na životnost podle ztráty funkčnosti a na obecnou životnost. Pokud vaše matrace ztratila své původní vlastnosti – proležela se, změnila svou původní tuhost, změnila tvar, přestala být pohodlná, je třeba jí vyměnit bez ohledu na to, jak dlouhá doba uplynula od jejího nákupu. Za obecnou životnost se považuje stáří matrace mezi 8 až 10 roky. Je to proto, že časem vrchní vrstvy matrace ztrácejí své původní komfortní vlastnosti. Dalším problémem je hygiena. Z naší kůže se každý den odlupují malé šupinky, které jsou potravou pro roztoče, kteří se jimi živí. Matrace je tedy po mnoha letech plná prachu, roztočů, zbytků naší kůže a dalších nečistot. Tyto nečistoty jsou odpovědné za noční projevy alergií. Po 10 letech je v matraci kolem 4 kg nečistot. Proto je třeba pravidelně matrace měnit.

4JAKÝ ROZMĚR MATRACE POTŘEBUJETE?

Změřte matraci, kterou máte doma. Šíře: pokud budete kupovat novou matraci, ujistěte se, že tento rozměr bude vyhovovat osobě nebo osobám spícím na nové matraci. Mají dost „životního prostoru“? Nikdo nemá rád, když ho budí pohyby partnera během spánku. Možná, že by se vám lépe spalo na širší matraci. To by ale mohlo znamenat potřebu zakoupení nové postele. Vejde se širší postel do ložnice? Délka: je také velmi důležitá. Matrace by měla přesahovat délku vyšší osoby spící v posteli o 15 cm. Délka 200 cm je standard, ale vyšší osoby ocení spíše délku 220 cm.

5KÝM A KDE BUDE MATRACE VYUŽÍVÁNA?

Je matrace určená pro spaní v ložnici doma? Nebo na chatě? Bude se na ní spát převážně v létě kdy je horko? Je matrace určená pro dospělého nebo pro dítě? Na jednolůžko nebo dvojlůžko? Kolik váží osoba nebo osoby, které budou na matraci spát? Je velký rozdíl mezi váhami u osob, které budou spát v jedné posteli? Jsou tyto osoby horkokrevné se sklonem k pocení? V jaké pozici obvykle spí? Mají alergie na prach a roztoče?

6PŘEMÝŠLELI JSTE O ČÁSTCE, KTEROU MŮŽETE DO NÁKUPU NOVÉ MATRACE INVESTOVAT?

Říká se, že jak si kdo ustele, tak si lehne. Nízká cena nemusí znamenat dobrý spánek. Jednou z cest, jak si spočítat, zda se vám investice do matrace vyplatila, je přepočet ceny matrace na jednu noc. Pokud výrobce garantuje záruku například 10 let (matrace Pikolin mají záruku 10 let), můžete očekávat, že vám matrace skutečně 10 let vydrží. Budete na ní spát 3.650 nocí i déle! Pokud je ale očekávaná životnost matrace třeba jen 4 roky, budete na ní spát pouze 1.460 nocí. Cenu matrace vydělte očekávaným počtem nocí a vyjde vám cena za jednu noc. Tak zjistíte, že je z finančního hlediska úplně jedno, zda zakoupíte matraci za 6.000 nebo za 15.000, protože cena za noc bude stejná. Rozdíl je ale v tom, že na vyšší a komfortnější matraci za 15.000 se vyspíte mnohem, mnohem lépe.

7JAKOU POSTEL A JAKÝ ROŠT MÁTE? SPRING BOX? LAMELOVÝ? LAŤKOVÝ?

Ne všechny matrace jsou vhodné pro každou postel. Matrace a podklad spolupracují v tom, aby vám poskytly maximální regeneraci během spánku. Ujasněte si to ještě před příchodem do prodejny. Bude to jedna z věcí, na které se vás prodejce bude ptát.

8POTŘEBUJETE NEBO CHCETE ZMĚNIT TYP POSTELE

Možná jste již přemýšleli o tom, že si raději koupíte širší nebo delší postel, protože současná vám již nepřináší dostatek pohodlí. Možná také zjistíte, že se zvyšující se kvalitou matrací se zákonitě změnila také jejich výška. Dnes je běžná výška matrace 25 – 30 cm i více. Byla by škoda zůstat u nízké matrace například jen proto, že čelo původní postele je nízké a obáváte se, že nová vyšší matrace by vypadala, jako že z postele „vyrostla“.

9CO JE PRO MNĚ NEJLEPŠÍ: PRUŽINY, TECHNOLOGICKY VYSPĚLÁ PĚNA, GELOVÁ PĚNA,…?

Není žádný ideální materiál, který by vyhovoval každému. Pro srovnání trhů v západní Evropě a v USA můžeme uvést, že podíl pružinových matrací je cca 50% a pěnových matrací také 50%. Přemýšlejte o tom, jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti.  Možná, že vám vaše pěnová matrace nevydržela dlouho a tak přemýšlíte o pružinové. Pokud se hodně potíte, budete hledat matraci s vysokou prodyšností. Zkrátka pokud již víte, na co ze obchodníka zeptat, zeptejte se.

10JAK SE VYZNAT VE ZNAČKÁCH MATRACÍ

Je to jako v každém oboru. Značek je mnoho, ale opravdu kvalitních výrobků na trhu zase tolik není. Dáme vám příklad z automobilového průmyslu. Pokud automobilka uvede nějaké nové auto na trh, je určeno pro celou Evropu a ne jen pro jeden stát. Nové auto bude nést svou identickou značku a pod touto značkou se bude prodávat ve všech státech.  Bude tedy jedno, zda auto zakoupíte v Polsku nebo Francii. Bude to stále to stejné auto. Pokud si chcete být jistí, že kupujete „evropskou“matraci, hledejte značku, jejíž identické názvy matrací jsou v prodeji na celém evropském trhu. Velké matracové firmy by si nedovolily dodávat matrace  například pro východoevropský trh ošizené, navíc pod stejným názvem. Pozor ale na matrace, jejichž názvy se příliš rychle mění. Zákazník si nekupuje matraci každý rok, takže může být snadno oklamán. Se změnou názvu matrace může dojít zároveň ke snížení kvality vnitřních částí matrace. Zeptejte se prodejce, jak dlouho je vámi vybíraná matrace v prodeji a jaké jsou s ní zkušenosti. Chtějte informace o tom, které matrace jsou ověřené a nejsou na ně reklamace.

Přejeme vám šťastný výběr matrace.

Používáme soubory cookies ke zlepšení uživatelského prostředí na těchto webových stránkách, pro analýzu provozu a personalizaci obsahu a reklamy.

přijmout všenastavitodmítnout
×
Cookies

Používáme soubory cookies ke zlepšení uživatelského prostředí na těchto webových stránkách a pro analýzu provozu. Svoje nastavení souhlasu nebo odmítnutí uložení jednotlivých typů cookies můžete na této stránce kdykoliv změnit.

Nutné (technické) cookies

Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek, proto je není možné vypnout.

Preferenční cookies

Umožňují rozšířené funkce těchto webových stránek a jejich individuální personalizaci, založenou např. na vašich předchozích návštěvách.

Statistické cookies

Shromažďují anonymní statistické informace o tom, jak návštěvníci používají naše webové stránky. Pomáhají nám tím poskytovat našim návštěvníkům lepší obsah.

Reklamní cookies

Pomáhají reklamním partnerům při zobrazování personalizovaných reklam a k propagaci adresného obsahu uživatelům, kteří navštívili tento web.